Skoltoaletter

Skoltoaletternas lås

Det är eftermiddag i skolan och jag behöver gå på toa. Jag tar tillslut mina steg mot toaletterna
till höger och gör entré. Det är fullt med flickor överallt. Några står och tjatar om ett prov,
andra om vad som händer i helgen. En annan står och speglar sig för att försöka få till sin frisyr
och ytterligare en tjej tvättar händerna. Hon säger hej.

"Hej"

Det är nu det svåra kommer...vilken av toaletterna är egentligen upptagna och vilka är lediga?
Den...nej den..eller..jag tar den i mitten! Jag rycker i handtaget.
jaaaaaa! ledig.

Mitt hjärta lättar på trycket. Jag låser om mig och sätter mig nöjt på toalettsitsen.
Jag har ännu en gång lyckats välja rätt! 

Snart ett år i skolan och jag har ännu inte lärt mig att se skillnad..
Jag chansar helt enkelt.

__________________________________________________________________________
det var bara att kolla på låsen som med vanliga dörrar....typiskt att jag gått och undrat så :)

Kommentarer
Postat av: J

haha men va? :P det syns om den är upptagen.. du vet, det röda vid handtaget.. haha så kul :D

2009-03-28 @ 15:59:51
URL: http://wirsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0